02 November 2010

HARI AHAD YANG LALU



once more,
picnic at desaru .
tp pernahkan anda pergi ke pantai tapi xmandi laut pon .
ya, itulah yang terjadi kpd kami .
eheh, ombak sgt lah besar .
ramai je orang yang berkunjung ke desaru masa tu,
tp semua nya tak berani mandi sbb ombak dia mcm mini tsunami .
so, aktiviti kami hanyalah
makan .
makan .
dan makan .
hahaha




 dah sampai :)


 peace . dah dpt port :)


 simple piknik aje eheh :)


 lihatlah my si kurus mahu teruja mahu mengoreng-gorengan :)


 this is the smeeell ! what the rock is cooking !




our fav xtvt, maen layang2 . lihatlah our layang2 y berade di antare awanan mendung
n lihatlah aksi2 manja my sikurus bermaen layang2 HAHA !


 
maen layang2 giler besh, sbb angin giler kuat :)



then, bila hari menginjak ke petang , kitorang ke tanjung balau .
konon2 dgn harapan boleh bermandi lah kan kat tanjung balau .
tp hah kau, sampai2 je siren berbunyik2 .
warning kedengaran suruh semua org naek darat .
sbb ombak sgt merbahaya .
huuuuu ,,,, tp sebenarnye tercapailah jugak hajat aku nak mandi kat balau .
mandi dekat tempat mandi awam haha !
yelah, rimas dah badan aku cik kak oi setelah bermasak-masakan hehe



after mandi, hah inila y gua nk cite kat lu sume .
mmg cibai fakfakfak ah .
oke, kesopanan dan ketatasusilaan sudah gua tonjolkan di atas .
sekarang adelah ruangan utk gua bertidaksopan .
memangbabifakcibai ah driver JFW **** sbb melanggar bumper belakang rush .
wthell sebesar-besar jln, apsal dia boleh langgar ha ?
bute ke hape .
at dat time, kitorang dlm kereta kot,
get ready nak balek, n depan mate kepale aku sendiri dia langgar .
then, my hero abang besar ku yang tak berapa nak besar (xbesar pn)
keluar kereta nak kejar ah driver tu .
aku yang tergamam tunggu dlm kereta .
macam2 ade dlm otak aku y ciput mase tu .

 "emi pergi keja .
macam mane kalau dlm kereta tu gengster2 belaka ?
dah la emi tu kudud .
dia sorang lak tu .
eh takleh jd .
aku kene kuar gak .
tp rush dah kene langgar .
ape aku nk jwb kat abah ."


make aku pon berpaling mahu menghafal plat num kia spehia tu .
tp yang aku nampak hanyelah JFW .
number tak nampak !
ARGH !
takpe2, maybe emi dah hafal kot number dia .
cibai tak cibai ah sbb bile emi kejar tu,
dia dah slow, tp tetibe speed memecut lari .
what is that attitude man ?
ingatkan bile dia dah slow, dia nak berhenti .
dan malang lagi bile emi tak pakai cermin-mata-keramatnye .
tertinggal di kampong dato keramat mungkin .
argh . gua pon ape lagi, bwk laju2 mahu kejar itu bangsat ar .
gua drive laju selaju-lajunye ala2 F1 .
segala lubang , anak biawak dan sebagainye gua langgar .
PEDULIK HAPE .
janji gua nk keja bangsat tu dan punch him/her on the face .
selang beberapa minit,
gua pon tersedar .
tak gune gua laju2 membahayakan kesihatan .
sbb mahluk tersebut dah selamat tah kemana-mana je arah tujuan dia .


....
....
...
HAMPA .
MARAH .
GARANG .
JIWANG ?
TIDAK JIWANG TETAPI BARAN .


moral of the story,
korang bawak kereta berhati-hati macam mane sekali pun,
kalau ade orang nak langgar,
ia mmg tak dpt dielakkan .
so, marilah kita memanjatkan doa kpd ILLAHI agar kita diberi keselamatan
dan kesihatan yang baik di mukabumi-NYA ini  :)


p/s :
oh, then singgah jj tebrau,
maen basket kunun2 mahu melepaskan amarah .
im the skirty girl got the highest score which then bile aku paleng kebelakang
bile dah habes maen, woh ! ade sebilangan gak org2 y tgk .
dah la akhir sekali gua hempas bola bagai,
naseb baek masuk dgn machonye .
271 . TET !
*kembang2*
even lepas tu lenguh tgn bagai ape T_T
tp puas dpt highest score ;p
WAKAKAK !
finally, ade pic aku haha !

 






3 comments:

  1. gahahaha.lawak.tp takziah ats rush anda yg injured.moge2 die pulih dgn pnts.:D

    ReplyDelete
  2. awaaaak. gmbr gmbr awak semuanya cantiiiik. sharp pulak image dia. awk guna camera apa? ^_^

    ish ish kena langgar lari kesiannya. org tu takut sbb lggr kereta mahal nanti duit dia pun melayang mahal.wuwuwuwu.sabar eh ada balasan tuhan utk dia tu. =)

    ReplyDelete
  3. daiyah , haha lawak kn ? aha rush ckp timekaseh :D

    has, almak u, sy gune hp punye camera jelah awak ... hehe edit2 je tu ;p btw, tengs ,, mg ptot pon dia kene kn kn

    ReplyDelete