13 December 2009

. 2 . WEDS . IN . A . DAY .

fiuh !
so0o0 exhausted okay ...
becoz today i hv atttended 2 weds of my cousins .
1 at malacca n 1 at batu pahat .

seawal jam 8 pagi, kami sudah bersiap-siap .
then , tepat jam 9 pagi kami bertolak ke kampung halaman terlebih dahulu
kerana katanya cik man mahu tumpang sekali .
di kampung ada nanie n hubby n the newcomer of the year,
ENCIK FAREEZ ! yeay~
gosh he is super cute !

beby fareez ni takut siket dgn org .
especially dgn harith n abah .
*hahaha pdn muke
dgn mak, fareez tak mahu pergi .
but wif me, well ... what can i say ?
he loves me !
tiada masalah utk mendukungnya .
tp, ada taim jugalah .
its better rite daripada tidak mahu pergi langsung seperti
mak abah dan juga harith . *hehehe bangga2 .


this is him .
wif his cute sporting auntie su n his mommy k.nanie .
*apsal ak membongkok mcm ade hunchback ? eeuw bunguk la ak ini

then tunggu punya tunggu ,
cik man tidak jadi follow .
maka, bertolak lah kami ke melaka .
saya banyak kali jugaklah tertido sampai saket tengkuk .
( habislah mlm ni susah tido * aaargh ! )
2 hrs later, we arrived at firdaus's house at bukit rambai .
but we arrived to early dat the bride n bridesgro0m
dont show yet .
tp, apa y membuatkan saya agak sedih ( taklah sedih mana )
is we r the only 1 who came from firdaus's ( the bride ) dad's side .
sebab maybe kebanyakan keluarga belah mak saya tinggal bdi batu pahat sahaja .
dan dalam masa y sama,
wed kazen saya di batu pahat juga pada hari y sama .

it just a lil sad la.
tp atlis cik taib patut dtg la coz he n his family r at kajang .
but he is bz, katanye lah .
* rendu pula dgn cik taib skeluarga sbb dy sgt giler . ops !
tp dy dan anak2nya which r all boys (4) suke buli saya ! huh
igt na bls dendam sbb last taim mereka buli saya,
n last raya merka berjaya mengelakkan diri sbb tak balek kg,
tp kali ini merka stil bernaseb baek . cis

then pulang semula ke kampung utk menghadiri wed kak ...
( lupa nama ingat muka / xbrapa rpt sng cite )
ha...kali ini besh sket sbb lbih ramai sedara mare di cni .
tiba sahaja, bergema suara piah berkaroke .
dan tiba2 awan mendung gelap gelita .
maka saya pon mensaiko beliau .
di ajak berkaroke , namun saya malu .
tidak seperti di mlaka last wix, saya dipaksa .
tp kli ini, saya malu sbb maseh terlalu ramai org .
then piah berkaroke smpai ttup kedai .

dan ini dia !
along ni mmg .
sejak raya, handbag kami asek sama sahaja !
mentang2 sejak kecil asek kehulur kehilir bersama .
haish sebok lah kau ! ;P


 
raya 2009 .
mine is on the left side while along's is on the right side .



there !
sama lagi !
cume kaler jelah y beza .
but still sama hahaha

dan sekarang saya baru sahaja tiba kerumah around an hr ago .
penaaaaaaaat .
biasalah kerja kawen .
xsempat bergamba byk sgt .
saya pun taktahu kerana biasanya i love taking pics .
maybe bergosip bersama makcik2 dan kazen2 terchenta
lebih menyeronokan kut . ^ ^

p/s : piah y sedia kurus daripada saya,
berjaya menguruskan lagi bdn nye sebanyak 3 kilos .
mak aih ! tanpa mkn nasi katanya .
aaaaa jelesnyaaaaa !
aku tak buleh tak mkn nasik . nati lapa sgt .
hahaha tp ak na cube sgt .
tp tp ... esok dah balek utm ,
( sepatutnye harini . tp wed pnye sal . terpakse btolak awl pg sok aaa mlsnye )
so for sure la saya tidakbuleh berdiet di utm !
sbb rakan2 saya semuanya kuat mkn ! even mereka x gemuk pn .
haish . ckp sal utm, slalu saya ponteg sahaja .
tp kali ini say no to ponteg !
eh, eerr ... say kurangkan hehe sbb mahu pinter y lbih tgi .
wek ! p/s terlebih pnjag, bialah ! wek .



No comments:

Post a Comment